onsdag 22 januari 2014

Att vara frisk

Jag sitter med kaffet framför mig och har precis ätit frukost.
En smörgås blev det. Alltid något.
Jag har absolut ingen aptit på morgonen längre,
men jag försöker iallafall få i mig något.
Jag borde kanske köpa hem någon yoghurt eller så för att det ska gå lite bättre.

Är det någon som har tips på vad kan äta när man måste men inte har någon som helst aptit?

Under tiden jag tvingade i mig smörgåsen funderade jag på vad jag strävar efter.
Att bli frisk, det innebär nog något särskilt från person till person.

Jag kunde konstatera att jag vill vara tillfreds med mig själv och hur jag mår. Att jag ska komma till ett stadie där jag, utan att se i spegeln, känner mig bekväm med mig själv.
Att jag ska kunna äta vad som helst utan att behöva ha utmattande tankar kring maten och vad som är "rätt & fel".
Att kunna "spåra ur" nån gång ibland utan att känna att det är en big deal.
Sen självklart hela sjukdomsbilden med alla symptom ;
kass syn, kalla händer o fötter,  fungerande mens, torr hud,  trötthet mm.

vad innebär det att vara frisk för just dig?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar