tisdag 21 januari 2014

Dag 2

Idag var det jobbigt men lärorikt.
Det är jobbigt, kommer vara jobbigt och det är ok.
Jag dör inte för att det är tungt.
Som jag sa till gruppen igår:
Man är så spyfärdig på sig själv och sina ord varje gång man säger "nu börjar jag om".
Man kan höra sig själv säga det till andra eller sig själv flera gånger i veckan i månader.
Och jag blir så äcklad av tanken att jag vet att jag antagligen kommer säga det fler gånger.
Man skapar ett misslyckande innan man försökt.
MEN ett stort MEN:
hur trött du än är så samlar du ett eller fler verktyg för varje gång du försöker.
Man lägger ytterligare en erfarenhet i ryggsäcken,
och det behöver inte vara stora grejer. det räcker med en liten känsla.
Om du fortsätter att försöka så kommer du till slut att ha ryggsäcken full med verktyg som du kan använda för att bli frisk.
Och kanske viktigast av allt:
Att börja om igen o igen o igen... Det innebär faktiskt att du inte gett upp.
Starkt av dig!
Nu möter vi rädslorna och tar oss framåt.

Kom också ihåg, du är inte ditt utséende.
Du har massor av unika egenskaper som gör dig till en vacker människa.

Dagens tanke:


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar