fredag 31 januari 2014

Dagens reflektioner

Jag och Simon gick och pratade lite i snöyran,
och jag kom på mig själv med att tänka på min "målvikt".
För några månader sen lovade jag mig själv att sluta väga mig.
Simon kastade ut vågen och det har funkat bra.
Vikt har nästan varit tabu.
Men nu inser jag att jag har en målvikt som är mer rimlig.
Jag har alltid sett min drömvikt som 55 - 60.
när jag tänkte efter så tyckte jag väldigt illa om bilden jag såg framför mig.
I verkligheten skulle jag se sjuk ut i 55kg.
Jag kommer alltid klä i lite rumpa, höfter och bröst.
Jag ska få vara kurvig och ha former.
Så jag tänker såhär :
jag gissar mig till en vikt på runt 100.
Och jag vantrivs oerhört mycket.
Och det är inte friskt till mina 166 cm på längden.
Men om jag tänker mig själv framför mig i  en trivsam kropp skulle jag gissa på runt 65-68 kg.
Sen är inte det måttstocken för att må bra, 
därav att inte vågen finns kvar.
Men det är skönt att mitt ideal inte ligger i att se ut som jag gjorde på lågstadiet.
Vad är era ideal?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar