lördag 25 januari 2014

En riktig pungspark på modeindustrin!

Jag orkar inte skriva om hur det går sen igår,
men jag vill ändå försöka posta något varje dag.
På Intensivveckan fick vi läsa ett intressant blogginlägg som jag kände väldigt starkt för.
Klicka här för att ta dig dit.
Ok, när jag ändå är här och skriver så ;
Jag har ätit väldigt gott sen igår utan att överskridit några gränser.
En bit kladdkaka som vi åt tillsammans ersatte kvällsmålet
men det har gett så mycket skuldkänslor.
Idag har jag fixat alla måltider, ikväll blev det köttfärspaj,  lagom flåtigt och det känns så förbjudet eftersom det är en sån stor bit som räknas som en portion.
Men jag litar på det jag fått lära mig.
Det är okej.  Oavsett hur det känns.
Lördagsgodis är ju också okej.. 
Så vi köpte en varsin liten burk med plockgodis.
Inte speciellt mycket, men några bitar av det jag tycker om.
Inget frosseri alltså.
Men fan vad jag känner mig skyldig och det känns nästan som att ha gett upp trots att jag gör precis som jag ska för att bli frisk.
Har starka känslor och vill kompensera för den "förbjudna" maten.
Ain't gonna happen.
Nu ligger jag i soffan med min goa lille son bredvid mig och väntar på att vår fina Simon ska komma hem med en bra film.

1 kommentar:

  1. Varje gång du tvivlar och känner du inte orkar mer, titta på din son och känn styrkan komma tillbaka, som en stark våg av självförtroende.

    SvaraRadera