tisdag 28 januari 2014

Ny dag med nya möjligheter

Igår satte vi oss, jag och Simon, och la upp en sorts matsedel med alla mål inräknade.
Det märks att fantasin tryter, men å andra sidan är det en förklaring till varför det alltid skiter sig vid mellanmålen: jag har ju aldrig nån aning om vad jag ska äta....

Om min lilla flipp igår då:
Jag kände mig rätt ok med mig själv igår och tänkte passa på att köpa byxor eftersom jag är trött på joggingbrallorna....
Och till min stora förtjusning så var det rea i min favoritbutik, Gina Tricot.
Helt i extas plockade jag på mig en massa fynd och skuttade in i provrummet.
Jag fick inte på mig ett enda plagg.
Jag såg mig själv i spegeln och kände ett extremt självhat och frågade mig själv hur i helvete jag kunde falla så hårt.
Det känns som det var igår jag kunde ha strl XS i samma affär där jag inte längre ens kommer i strl XL.


bild på mig från i somras
Så, det var väldigt ångestladdat igår, och jag känner mig fortfarande osäker på hur jag ska göra på helger, med socker och sånt.
Jag vet egentligen bara att jag måste ha en plan och följa den.
Därav matschemat.

Jag har vackra egenskaper inom mig.
Det gäller bara att orka se dom.

3 kommentarer: