söndag 19 januari 2014

Oväntad reaktion

från mig själv faktiskt.

När jag börjar läsa vad jag skriver vaknar så mycket känslor i mig.
Herregud, jag gjorde en abort i 3e månaden.
Jag skulle haft en flicka (enligt ul)som skulle bli 3 i augusti.

Blir ledsen, arg, frustrerad.
Jag hyser så mycket självhat mot mig själv och vill inget annat än att skrika och saker omkring mig.
Men vad hjälper det.
Jag gråter istället.
Äta?

Ingen lust alls.
Vet att jag måste äta lunch.
Det är en del av processen.
Jag har inte uteslutit en enda måltid förutom några mellanmål sen i måndags.
Ska jag lägga ner nu ? Pga minnen jag inte kan göra nåt åt iallafall?
Nej.

Min pojk kommer hem vid 3, och det kommer bli underbart att få hem honom.
Nu måste jag fokusera på att förbereda inför hans hemkomst.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar