torsdag 30 januari 2014

På väg åt rätt håll igen

Matschemat håller jag fortfarande, jag har alarm vart 3e timme utifall att jag skulle glömma en måltid.

Jag försöker variera mig och äta det jag är sugen på,
igår blev det till exempel en tallrik med olika fruktsorter i skivor /bitar.
Det kändes lite lyxigt att kunna sitta framför tvn och mysa med sonen och mumsa på lite frukt.
Jag inser att mitt största problem är sockret.
Att frossa utan stopp.
Jag vill inte ha några förbud, för det är inte friskt.
Men det är så svårt att begränsa mig till ett sunt intag,
hjärnan kopplar liksom ur när jag äter sötsaker, det är utom kontroll och efter hetsätningen blir jag fullkomligt hysterisk inombords.

Det känns ibland som att jag är så nära friheten,
och ibland känns det som en utopi.
Känner du igen dig i dessa tankar?

1 kommentar:

  1. En som älskar dig30 januari 2014 20:21

    Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.

    SvaraRadera