fredag 7 februari 2014

4 veckors regelbundenhet

På måndag har jag följt matschemat något så när i 4 veckor.
Jag har inte skippat en enda måltid,
även om jag gjort osunda val (för mig) så har det varit regelbundet.
Jag har inte överätit eller utsatt kroppen för svält.
Jag har ätit fort vid ett tillfälle,
men rätt mängd så min terapeut anser att det inte är hetsätning.

Vad som hänt under dessa 4 veckor är :
*Jag har lärt mig att bli medvetet närvarande när jag äter
*jag har fått betydligt finare hud över hela kroppen
*min hunger och törst kommer automatiskt om jag behöver äta eller dricka (vilket inte har fungerat naturligt)
*mina tarmar har successivt börjat samarbeta,
även om de är långt ifrån läkta så är det en klar förbättring.

Jag väger mig som sagt inte längre,
men jag har lite lättare att röra mig men jag är fruktansvärt trött om dagarna.

Jag känner fortfarande stor tilltro till mig själv och jag känner mig nära målet att bli fri.
Men jag är som sagt väldigt mör idag.

Kämpa på allihopa!

1 kommentar:

  1. Jättebra kämpat Malin!! Jag håller på dig! (och Simon som stöttar dig helhjärtat)

    SvaraRadera