tisdag 25 februari 2014

Att manipulera sin egen hjärna

Okej folks,

jag har länge slagits med ångest över att äta vissa saker.
Vad är friskt att äta / inte äta?

Som ni säkert förstår så är min största last sötsaker i alla former.
Godis, kakor, glass. 
Ja just det.
Sockerbomber.

Samtidigt som jag känner att :
Ett moment i att vara frisk är att kunna äta en bit godis då & då, eller hur?
Så känner jag också att det inte är skönt att hela tiden känna ångest över att jag äter (eftersom jag äter okontrollerat och det sabbar min övriga matrytm).

Min stora fråga har varit :
Ska jag sluta med sötsaker helt och hållet eller ska jag "unna" mig att äta "ibland"?

Jag känner mig själv väldigt väl.
Och även att mitt " allt eller inget "-tänkande har blivit betydligt bättre och jag kompromissar istället för att falla helt till grunden eller skjuta rakt upp i himlen,  så är det en lång väg kvar och sötsaker är en sak jag måste lägga till i
"inget-kategorin " for now.

Det kändes skönt att få ventilera på terapin idag.
Nu vet jag vad jag behöver göra för att må bra;
Ge upp sockret.

Direkt efter terapin hade jag möte med f-kassan, arbetsförmedlingen och min kurator.
Kuratorn berättade att jag blir sjukskriven fram till augusti åtminstone.
Ett års slit i augusti alltså.
Och en lång väg kvar att gå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar