tisdag 18 februari 2014

Att trilla ner i diket - och ta sig upp igen

Du känner säkert till termen "frihet under ansvar"?
Det verkar fortfarande inte fungera riktigt för mig.
Jag har tappat min medvetna närvaro.
Matportionerna är väl okej i det stora hela,
men att kunna göra något friskt, som att äta några bitar godis när man är sugen är helt omöjligt.
Jag åt en påse gott och blandat till mellanmål.
Vad hände??
Jag tror det är dags att lägga ner sötsaker öht för tillfället eftersom jag inte kan hantera det och satsa mer på matschemat bokstavligen igen.
Jag trivs inte alls med mig själv just nu,
men skillnaden från förr är att jag verkligen vet att det vänder.
Jag måste bara ha en bra plan och lyssna på min kropp.  Och nu skriker den efter jag ätit sött.
Simon har också märkt att jag har börjat döma mig själv och plåga mitt sinne igen,  och iom att han berättar det för mig kan jag bromsa upp och ta nya andetag.

Jag ska göra det jag mår bra av.
Jag måste få in dagliga aktiviteter, om det så bara är en promenad varje dag så är det okej.

Nya tag igen.  Och jag är okej med det.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar