söndag 2 februari 2014

Förnuft & känsla

Frukost kl 9 : yoghurt,müsli,smörgås med ost & paprika.
So far so good.
Fika vid 11: Semla på Seconhand-cafet.
Idiotsäker plan, äta lunch vid 14, middag vid 17.
Yes, det var ju inte så svårt att vara spontan OCH duktig eller...?
Bestämmer oss för att dra till lyckeby och kolla läget.
Klockan blir 15.00 och vi handlar på Willys. Känner mig hungrig och börjar skifta i humöret.
Jag MÅSTE ha en kanelbulle. Och ett wienerbröd.
Står o gråter en stund mot Simons axel innan jag slänger i 4 kakor i en påse.
Utanför Willys trycker jag i mig mitt wienerbröd och min kanelbulle. Jättegott!
Jättegott....
kommer hem och sitter i soffan, somnar och vaknar vid 18 av att jag är hungrig.
Ställer mig och steker hamburgare (som vi blev sugna på när vi var på Willys).
Äter mina 2 hamburgare med rostad lök o dressing och det tar kanske 10-15 minuter innan maten är uppäten.
Efteråt- äckligt mätt och full av ångest.
Äter inget mer förrän 23.30.
En kanelbulle.
Nu kan jag lika gärna skita i allt.

MEN

Det är en ny dag i morgon,
frukost, lunch & middag med två mellanmål väntar och det kommer gå bättre.
Jag är medveten om att jag låtit ätstörningen, känslan, styra idag och det får vara ok så.
Jag kan inte förändra det nu iallafall.
Jag kan bara se till att inte må dåligt imorgon.
Jag förtjänar att inte straffa mig själv.

2 kommentarer:

  1. en som förstår dig !2 februari 2014 00:32

    Du är inte ensam om att "spårat" i dag ,de har jag med gjort, så sympati kramar t dig ny dag i morgon som vi hoppas bli bättre tur du har,Simon :)

    SvaraRadera
  2. Jag vill ha något klokt att säga.. Men jag är inte mycket bättre när det kommer till mat.
    Igår åt jag frukost kl 20:15 och kan var ashungrig, men det var svårt ändå, men hoppas denna dag blir bättre för dig ♥

    SvaraRadera