torsdag 6 februari 2014

Jag vågar knappt tro att det är sant

Igår kväll efter jag hade skrivit inlägget provade jag att stå framför spegeln.
Naken.
Och som jag skrev igår visualiserade jag mig  kropp genom att känna på den.
Och jag var okej med det.
Att sedan verkligen se mig själv,
det var läskigt först, men när jag tänkte på hur jag kände innan i duschen så öppnades ögonen på ett helt annat sätt.
Här är jag.  Jag.  Malin Alvarez.
Det är inte en kropp jag avgudar, men nu när jag är snäll mot den kommer den fungera bättre och jag kommer bli lättare.
Men nu såg jag. Med andra ögon än min sjukdom.
Simon rusade in till mig och slängde sig runt halsen på mig,
nästintill gråtfärdig och sa
"tack.  För att du äntligen ser dig själv med mina ögon ".
Det var magiskt.
och jag insåg också att det antagligen var en tillfällig känsla,
men jag lever i nuet.  Nu njuter jag av mig själv.
Imorse vaknade jag kl 8, hungrig!
Åt frukost, kände mig lagom mätt men fortfarande trött.
Somnade om och vaknade 11,hungrig.
Jag kände mig väldigt nöjd och belåten medan jag fixade lunch.
Jag hade inte vågat se mig i spegeln än dock, 
tänk om det skulle bli bakslag?
Jag ville så gärna behålla känslan från igår.
Jag la mig en stund i sängen och berättade för Simon om mina tankar om spegeln.
Efter att vi pratat en stund så ser han på mig och frågar :
" är du beredd? "
Jag måste sett ut som en fågelholk, för jag fattade ingenting.
" vi klär av oss alla kläder. Båda två. Sen ställer vi oss framför spegeln tillsammans. "
Rädd,  glad, förväntansfull, begynnande skam.
Ja, nåt ditåt såg det ut i mitt huvud just då.
Han började klä av sig och hjälpte mig upp ur sängen och tillsammans ställde vi oss framför spegeln.
Jag är ok.
" du är så jävla vacker Malin, så naturligt vacker "
Jag höll med.
För första gången i mitt liv uttalade jag orden :
Jag är vacker
Idag är en av de lyckligaste dagarna i mitt liv.
Jag kan inte riktigt beskriva känslan av lycka  styrka och vara så nära.
Att få känna mig fri fast jag vet att jag har en bit kvar.
Nu klarar jag det.
Simon,  tack <3

2 kommentarer:

  1. FANTASTISKT!!! Fan vad du är grym Malin!! Du ÄR vacker, så otroligt vacker!!
    Jag älskar ditt leende!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria, och du vet att jag tycker detsamma om dig <3

      Radera