onsdag 5 februari 2014

Lycka

Jag nämnde ju för ett tag sen att jag var otålig för att min kropp inte fungerar,
först NU börjar det ordna sig och jag mår som en ny människa!

När det kommer till Dagens utmaning så har ni säkert märkt att det gått åt skogen.
Jag har inte kunnat hitta en enda bra sak med mig själv, hur mycket jag än ansträngt mig.
Och det är sorgligt.

Jag pendlar väldigt mycket i mitt mående och just idag är en fantastisk dag på olika sätt.
Mitt sätt att sätta gränser som är rimliga för mig och utan bestraffningssyfte.
Igår var det annorlunda och nästan raka motsatsen.
Men jag försöker leva i nuet och tänka att varje dag, bra som dålig, är en dag närmare frihet.

Jag ställde mig i duschen för en stund sen och betraktade min kropp med händerna och blundade.
Ja, helt klart övervikt men jag har fortfarande former.
Ja, min kropp är kanske defekt i många ögon, men den har följt mig genom massor.
Den har fått ta stryk av traumatiska upplevelser och fått märken från lyckligaste stunden i mitt liv,
födelsen av min underbara son.

Jag tycker inte själv att min kropp är fin, långt ifrån.
Men jag accepterar att jag ser ut såhär. Just nu. Just idag.
Jag vill inte längre nå en vikt på 55-60 kilo.
Jag ser bäst ut i 70-75 kg.
Sen får BMI, läkare och andra människor säga annorlunda.

Jag är ok med mig själv.
Jag är mer än en kropp.
Jag ska vara rädd om den dock,
för jag planerar att vara med länge och behöver en vagn som tar mig fram.

Men jag tänker inte ha bråttom längre.
Quickfix´s är inte en lösning för ett helt liv.

Jag hoppas kunna inspirera någon att tänka bättre om sig själv,
om ens för en liten stund.
2013-05


3 kommentarer:

  1. Heja dig!! Detta inlägg kändes riktigt bra, hoppas din kropp vill samarbeta och att du kommer klara av att se på din kropp på samma sätt som idag, fast alla kommande dagar :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Maria, jag hoppas också på det, och hoppas att du också inser hur vacker du är. <3

      Radera
    2. Tack <3 Jag hoppas själv att jag kommer att komma dit snart

      Radera