lördag 22 februari 2014

Njuta

Nu var det några dagar sen jag skrev,
men jag har mått ganska dåligt.
Det kanske är just dom tillfällena det är viktigast att uttrycka sig, men jag drar mig tyvärr undan och blir mer eller mindre folkskygg.
Depressionen är tillbaka.

Maten funkar okej. 
Det har blivit lite sött mellan måltiderna och det känns förjävligt.
Jag har återigen fått en syn på mig själv som jag hade tidigare,  och dom känslorna äter upp mig som fan.
Åter igen ser jag bara brister hos mig själv och det är jobbigt.
Det känns som att jag aldrig kommer bli frisk,  för jag var ju så nära frihetskänslan och ändå fallerade det på nån skitgrej.

Jag är less på saker som händer runt omkring mig.
Det gör mig ledsen och förtvivlad och smärtan som de berörda känner,  känner jag också.
Jag har alltså återfått en del av mitt somatiska beteende.
(att jag tar andra människors smärta och överför på mig själv)

Kanske är det mina hormoner som spökar,
men det känns som vi aldrig kommer ur alla konflikter runt oss och hur vi än beter oss förlorar vi något.

Mitt förflutna spökar också, men det är inte lika jobbigt.

Det som är vackert i mitt liv har jag inte orkat njuta av till fullo.
Men jag får en daglig dos av kärlek av min underbara son som är världens stoltaste storebror to be.
Och även av Simon såklart.

Men jag orkar inte med mig själv helt enkelt.
Jag slåss med, för friska människor enkla, val oavsett tid på dygnet och ifrågasätter hela tiden vad som är friskt, och jag vill hellre låta bli att äta när jag är osäker än att få ångest över ovissheten.

Jag ska till Ätstörningsenheten på tisdag ,
och det kommer verkligen bli nyttigt.

4 kommentarer:

  1. Jag tror på dig Malin, du är fantastisk och framförallt väldigt stark jag älskar dig Malin glöm aldrig det <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack älskling, jag har tur som har dig o jag älskar dig <3

      Radera
  2. Du klarar detta, med hjälp av Simon, Antoni och ÄS-enheten och ditt jävlaranamma.. Du fixar detta även om det kommer ta sin tid, men du kommer igen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska kämpa på Maria, jag lovar. Tack för ditt stöd <3

      Radera