måndag 3 mars 2014

Hallon och familjedrama

Hallon -  frysta eller färska - har räddat mig många gånger.
Frysta hallon använder jag ALLTID i smoothies :)

Som mellis mixade jag hallon, mjölk och 2 matskedar Kvarg.
Man märker verkligen skillnaden när man inte har banan i,  det blir mer syrligt utan.  Jag behöver det söta från bananen, så det blir handla idag.

I sommar ska jag testa att frysa in smoothies och äta som glass,  nån som provat det?

Borde man inte kunna göra nån sorts sorbet på frukt?
Utan socker alltså?
Ska kika närmare på det.

Jag fick tips av fina Paula om frysta fruktbitar som alternativ till godis, det ska testas, tack gumman =)

Nån som har mer tips?
Tänkte ragga upp så många alternativ som möjligt och sammanställa till en lista vi kan fylla på efterhand.

På tal om sammanställning kommer jag göra färdigt frågorna till Erika och skicka ikväll, så är det något ni vill fråga så släng iväg en kommentar =)


Nu har jag massor att ta tag i,  men jag skriver lite senare =)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar