söndag 2 mars 2014

Velande vid skafferiet

Vaknar och tänker direkt "åh jag är så trött på bröd till frukost"  Varpå min ätstörning /förnuftet (?) säger "super, du ska ändå inte äta kolhydrater pga din vikt".
Genast börjar huvudet snurra och kolhydrater tar upp all fokus :
Är jag trött på bröd eller rädd för det?
Jag vill ju fortsätta äta kolhydrater till huvudmålen, är det sjuka tankar om brödet då eller är det sunt?
Jag lyckades blockera tankarna för en stund och kände att jag var sugen på en hallonsmoothie.
Så jag började plocka fram hallon, mjölk, Kvarg och proteinpulver...
Där kommer tankarna igen.
Varför ska jag ha proteinpulver i?
Jag har ju Kvarg som proteinkälla, varför överdriva?!
Jag kom på mig själv att leta efter linfrön, jag kastade ju det paketet av en anledning.
Jag förknippar smoothies med träning och lchf-diet.
Så jag bröt upp med tankarna och plockade bort pulvret.
Vad är jag sugen på?
Hallon och banan.
Bra. 
Mixade en näve hallon, en banan, lite mjölk och en matsked Kvarg för att göra det lite matigare.
Makrill i tomatsås...
Äta från burken?
Nej, det är godast på smörgås.
Så,  min frukost blev iallafall efter alla funderingar, all ångest:

en hallonsmoothie,  en macka med makrill och en kopp te.

Är det så mycket att gråta över?
När jag läser det ser det ut som en bra frukost med alla näringsämnen och jag är mätt.

Jag slåss mot en person inom mig varje dag,
och jag vet ibland inte vad jag slåss för, för jag blir så jävla förvirrad över vem som har rätt.

Jag har förresten fått en ny terapeut, Jeanette.
Vi har pratat lite om hur vi ska lägga upp behandlingen,
och det känns riktigt bra.
Vi kommer börja med maten och vad det innebär,
och nånstans efter mammaledigheten, om ca 1 1/2 år,  tar vi tag i det förflutna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar